Menu
Kosár

30.000 forint feletti rendelés esetén a szállítás ingyenes.

  • Language
    • HU
    • EN

PEOPLE HELL & ANGELS
Megjelenés: 2013-03-04

HENDRIX,JIMI PEOPLE HELL & ANGELS (CD) | Lemezkuckó CD bolt
PEOPLE HELL & ANGELS
Megjelenés: 2013-03-04

Készlet

Érdeklődjön, van-e készleten, vagy rendelésre érkezik
4.590 Ft
  • Előadó: HENDRIX,JIMI
  • SKU: 0887654189929
  • Formátum: CD
  • Gyári szám:: 0887654189929

Leírás

2013. március 4-én jelenik meg Jimi Hendrix „People, Hell & Angels” című új albuma, aki aznap lenne 70 éves
Az eddig kiadatlan 1968-1970 között készült stúdiófelvételek megmutatják azt a zenei utat, melyre a legendás gitáros készült az Experience-t követően

Egy vadonatúj album, a „People, Hell & Angels” megjelenését, melyen eddig kiadatlan Jimi Hendrix-stúdiófelvételek kapnak helyet.
A „People, Hell & Angels” a legendás gitárosnak azt a zenei oldalát mutatja be, mely az eredeti Jimi Hendrix Experience triótól független volt. 1968 elején Jimi Hendrix szeretett volna vadonatúj zenei anyagot készíteni régi ismerőseivel és új együttműködők segédletével – úgy, hogy ezek a munkálatok ne azok előtt a rajongók előtt menjenek végbe, akik az Experience-t a rock leggyorsabban növekvő koncertprodukciójának tartották, és akik ezzel egy időben két albumukat is a US TOP 10-es listájában tartották. A legendás gitáros óriási lelkesedéssel dolgozott a színfalak mögött azon, hogy egy újabb, következő zenei anyagot készítsen.


Ez a 12 felvétel olyan egyedi hangzások (kürt, billentyűs hangszerek, ütős hangszerek és egy második gitár) és stílusok változatos elegyével kápráztatja el a közönséget, melyeket Jimi új zenéjében vegyíteni szeretett volna. A „People, Hell & Angels” Jimi Hendrix eddigi legszebb gitárjátékait mutatja be – és betekintést enged abba a fejlődésbe, melyen Hendrix dalszerzőként, zenészként és producerként is keresztülment.

Az album - melynek címét Jimi Hendrix találta ki – számos, az Experience utáni együttműködést mutat be, melyben Jimi olyan közreműködőkkel dolgozott együtt, mint Stephen Stills (Buffalo Springs), a dobos Buddy Miles vagy épp Billy Cox (akivel Jimi együtt szolgált a 101. légiflottánál, valamint később együtt játszott a híres R&B „Chitlin Circuit”-ben). Ezek az együttműködések nagyon izgalmas hangzást csempésztek Hendrix nem mindennapi karrierjének következő fejezetébe.


A „People, Hell & Angels” társproduceri munkálatait Janie Hendrix, Eddie Kramer és John McDermott látták el. Kramer először 1967 januárjában találkozott Hendrixszel - aki az idei év november 27-én töltötte volna be 70. életévét - az Olympic Studiosban, és ők ketten egy különleges együttműködésben állapodtak meg, melynek következményeképpen Kramer hangszerelt minden olyan albumot, melyet Jimi valaha kiadott, és olyan híres Hendrix-koncertek anyagát rögzítette, mint az 1969-es Woodstock fesztivál. 1997 óta Kramer és Janie Hendrix John McDermottal közösen felügyelte Jimi Hendrix összes olyan albumának megjelenését, amely az Experience Hendrixhez köthető.
Az egy tucat eddig kiadatlan Jimi Hendrix-felvétel a „People, Hell & Angels” című kiadványon a következő nótákat mutatja be: "Earth Blues", "Somewhere", "Hear My Train A Comin'", "Bleeding Heart", "Baby Let Me Move You", "Izabella", "Easy Blues", "Crash Landing", "Inside Out", "Hey Gypsy Boy", "Mojo Man" és "Villanova Junction Blues."
A 2010-es „Valleys Of Neptune” zenei párja és méltó utódja, a várva várt album felvonultatja a művész utolsó felvételeit a Jimi Hendrix Experience-szel. A „People, Hell & Angels” azt az irányt mutatja be szívfájdító hangok kíséretében, amely felé Hendrix tartott a „First Rays Of The New Rising Sun” címmel tervezett dupla albumával, mely az 1968-as forradalmi „Electric Ladyland” méltó utódja lett volna.
Annak ellenére, hogy a kortársak - a Beatles vagy épp Bob Dylan - a szerződött lemezkiadójuk által birtokolt és működtetett stúdióban rögzítette a dalokat, Hendrix rengeteg időt töltött azzal, hogy olyan új, független stúdiókban dolgozott, mint a New York-i Record Plant vagy épp a Hit Factory. Azzal egyidőben, hogy Hendrix nagyon komolyan összpontosított azokra a felvételekre, melyeknek végül szinte mindegyike felkerült a „People, Hell & Angels” című kiadványra, a gitáros aláírta a saját stúdiójának építésére szóló megállapodást: így született meg a Greenwich Village-beli Electric Lady Studios.


Janie L. Hendrix, az Experience Hendrix LLC elnök vezérigazgatója a következőket nyilatkozta: „Nagy örömünkre szolgál, hogy megjelentethetjük a „People, Hell & Angels” című kiadványt a testvérem születésének 70. évfordulóján. Ez a briliáns album még inkább megerősíti bennünk azt, amit eddig is mindnyájan tudtunk: sosem volt és sosem lesz Jimihez hasonló erejű zenei tehetség, amellyel nemcsak az eddigi, de a következő generációkat is inspirálja. Egyszerűen örökkévaló.”
„A People, Hell & Angels még mélyebb betekintést enged Jimi Hendrix zsenialitásába” – nyilatkozta Adam Block, a Legacy Recordings elnöke. „Azzal, hogy új ritmusok és hangszerek szólalnak meg, Jimi Hendrix zenéjének tere kiszélesedett, és ezek az új hangok végtelen számú lehetőséggel töltik meg Hendrix zenéjét.”
* * * * *

 

People, Hell & Angels, - Track by Track

Earth Blues:
Totally unlike the version first issued as part of Rainbow Bridge in 1971, this December 19, 1969 master take features just Hendrix, Billy Cox and Buddy Miles--stripped down funk at its very origin.

Somewhere:
This newly discovered gem was recorded in March 1968 and features Buddy Miles on drums and Stephen Stills on bass. Entirely different from any previous version fans have ever heard.

Hear My Train A Comin':
This superb recording was drawn from Jimi's first ever recording session with Billy Cox and Buddy Miles--the powerhouse rhythm section with whom he would later record the groundbreaking album Band Of Gypsys.

Jimi shared a deep love for the blues with Billy Cox and Buddy Miles. Both musicians understood Jimi's desire to create what he described as a 'new type of blues'. Jimi's menacing lead guitar is the centerpiece of this dramatic addition to his remarkable legacy.

Bleeding Heart:
This Elmore James masterwork had long been a favorite of Jimi's. He had performed the song earlier that year with the Experience in concert at the Royal Albert Hall and had attempted to capture the song in New York studio sessions during the weeks that followed.

Recorded at the same May 1969 session as "Hear My Train A Coming," the track conveys Jimi's firm understanding of the arrangement and tempo he desired. Before they began, Jimi instructed Cox and Miles that he wanted to establish a totally different beat than the standard arrangement. He then kicked off this amazing rendition that was nothing like any other he had ever attempted.

Let Me Move You:
In March 1969, Jimi reached back to another old friend, saxophonist Lonnie Youngblood. Before he was discovered by Chas Chandler in the summer of 1966, Jimi had contributed guitar as a nondescript studio sideman for Youngblood and such infectious rhythm and blues styled singles such as "Soul Food".

This March 1969 session features Hendrix and Youngblood trading licks throughout this never before heard, high velocity rock and soul classic.

Izabella:
In the aftermath of the Woodstock festival, Jimi gathered his new ensemble, Gypsy Sun & Rainbows, at the Hit Factory in August 1969 with engineer Eddie Kramer. "Izabella" had been one of the new songs the guitarist introduced at the Woodstock festival and Jimi was eager to perfect a studio version. This new version is markedly different from the Band Of Gypsys 45 rpm single master issued by Reprise Records in 1970 and features Larry Lee, Jimi's old friend from the famed rhythm & blues 'chitin' circuit', on rhythm guitar.

Easy Blues:
An edited extract of this gorgeous, free flowing instrumental was briefly issued as part of the long-out-of-print 1981 album Nine To The Universe. Now nearly twice as long, the track offers fans the opporutnity to enjoy the dramatic interplay between Jimi, second guitarist Larry Lee, Billy Cox and drummer Mitch Mitchell.

Crash Landing:
Perhaps known as the title song for the controversial 1975 album that featured Hendrix master recordings posthumously overdubbed by session musicians, this April 1969 original recording has never been heard before. Jimi is joined here by Billy Cox and drummer Rocky Isaac of the Cherry People to record this thinly veiled warning to his girlfriend Devon Wilson.

Inside Out:
Jimi was fascinated by the rhythm pattern that would ultimately take form as "Ezy Ryder". Joined here by Mitch Mitchell, Jimi recorded all of the bass and guitar parts for this fascinating song--including a dramatic lead guitar part amplified through a Leslie organ speaker.

Hey Gypsy Boy:
The roots of Jimi's majestic "Hey Baby (New Rising Sun)" trace themselves to this March 1969 recording. Unlike the posthumously overdubbed version briefly issued as part of Midnight Lightning in 1975, this is original recording that features Jimi joined by Buddy Miles.

Mojo Man:
Jimi would lend a hand to Albert & Arthur Allen, the vocalists known as the Ghetto Fighters, whom he had befriended in Harlem long before he achieved fame with the Experience. When the two recorded this inspired, previously unreleased master at the legendary Fame Studios in Muscle Shoals, Alabama they took it back to Hendrix at Electric Lady Studios. Jimi knew just what to do to elevate the recording beyond contemporary R & B to the new hybrid of rock, rhythm and blues he was celebrated for.

Villanova Junction Blues:
Long before his famous performance of this song at Woodstock, Jimi recorded this studio version with Billy Cox and Buddy Miles at the same May 1969 session which yielded "Hear My Train A Comin'" and "Bleeding Heart" also featured on this album. Never fully finished, the song stands as an example of the fertile ideas he hoped to harness and bring to fruition.