Menu
Kosár

30.000 forint feletti rendelés esetén a szállítás ingyenes.

  • Language
    • HU
    • EN

TransEuropeExpress - PolyJazz CD
Megjelenés: 2018-06-10

Hans Lüdemann TransEuropeExpress - PolyJazz CD (CD) | Lemezkuckó CD bolt
TransEuropeExpress - PolyJazz CD
Megjelenés: 2018-06-10

Készlet

Érdeklődjön, van-e készleten, vagy rendelésre érkezik
3.390 Ft
  • Előadó: Hans Lüdemann
  • SKU: 00
  • Formátum: CD
  • Gyári szám:: BMCCD246

Leírás

Hans Lüdemann   TransEuropeExpress - PolyJazz CD

A német és francia kortárs jazz kiemelkedő, kreatív muzsikusaiból álló TransEuropeExpress (eredetileg T.E.E. Ensemble) oktett 2013-ban alakult, francia és német premierjeire ugyanazon év őszén került sor, Párizsban illetve Kölnben. Hans Lüdemann, az együttes alapítója és művészeti vezetője kezdettől fogva meghatározott zenei koncepciót követett, Rooms nevű német-francia triójára, mint kitűnően működő alapra építve fel az együttest.

A TransEuropeExpress a szokásos kis létszámú formáció és a bigband-felállás közötti összetételével képes arra a bűvészmutatványra, hogy a mozgékonyságot és az improvizációs szabadságot széles hangszín-palettável ötvözze. Ebben a felállásban az egyéni szólisztikus megnyilvánulásokon kívül van hely az improvizációra, és áttetsző, kamarazenei hangzás jön létre. A tagok eltérő zenei tájszólásaik kölcsönhatásaiból és kapcsolódásaiból merítenek alkotóerőt és az európai jazz színes, sokrétű képeit hozzák létre.

Ez a zene már nem posztmodern abban az értelemben, hogy különféle stílusok egymásmellettiségén alapul, hanem ennél egy lépéssel tovább megy, amennyiben különféle zenei színeket rétegekké és fonatokká alakít és összekapcsolja őket, dallamilag, ritmikailag, harmóniailag, hangzásilag és formailag. Minden egybeszövődik, nincs éles határ szóló és együttes, forma és szabadság, harmónia és disszonancia, kompozíció és improvizáció között, hanem ezek folyamatosan átmennek egymásba. Ez a zene polifón, poliritmikus, harmóniájában, színeiben és stílusában sokrétű, s mindez a „PolyJazz” fogalmával fejezhető ki legjobban.

Egyszerre hangzik „franciásan könnyednek” és „németesen strukturáltnak”, még ha ezek valójában közhelyek, amelyek akár fel is cserélhetők. A zenészek látóköre nem korlátozódik a jazz stilisztikáira – ők egy egyetemes zenefelfogásból merítenek. A hangszer-összeállítás sem feltétlenül tipikusan jazzes – hegedű, gitár, harsona, szaxofonok, basszusklarinét, zongora, bőgő és dob –, ami fel is szabadítja az egyértelmű stilisztikai besorolás alól. Az együttesben érezni a kollektív és együttműködő szellemet, amely állandó érzékenységben, figyelemben és mozgékonyságban fejeződik ki, s amely a különböző tagok eltérő zeneszerzői hozzájárulásaiból és munkamódszeréből fejlődött ki.

Az együttes 2014-ben meghívást kapott a berlini „Jazzdor” fesztiválra, 2015 novemberében pedig a Strasbourg/Offenburg-i
német-francia „Jazzdor”-ra. Azt követően a hónap végén Budapesten jöttek össze ismét, hogy a BMC koncerttermében felvegyék debütáló albumukat. Az igen alapos keverési munkák a nyolc tag sokirányú elfoglaltságai miatt hosszú időt vettek igénybe, így a lemez az évente áprilisban Brémában megrendezetti jazzahead! európai jazz-seregszemlére időzítve ez év áprilisára készült el, s augusztusban jelenik meg világszerte. (Hans Lüdemann kísérőszövegének felhasználásával)

A felvételt 2015. november 26-28 között Szabó Viktor készítette a BMC Koncerttermében.

Hans Lüdemann – zongora, virtuális zongora
Yves Robert – harsona
Silke Eberhard – altszaxofon, basszusklarinét
Alexandra Grimal – tenor- és szopránszaxofon, ének
Théo Ceccaldi – hegedű
Kalle Kalima – gitár
Sébastien Boisseau – nagybőgő
Dejan Terzic – dob, ütőhangszerek

1. Schwarz in Weiss (Hans Lüdemann) (8:19)
2. Angel’s thought (Sébastien Boisseau) (4:24)
3. Bergen (Sébastien Boisseau) (1:39)
4. Traum im Traum (Dejan Terzic) (9:50)
5. Crum (Hans Lüdemann) (10:39)
6. Des Arbres sous les pieds (Yves Robert) (7:45)
7. Disturbed (Hans Lüdemann) (3:15)
8. Trois fois rien (Théo Ceccaldi) (10:42)
9. Lu-An Gua Pian (Silke Eberhard) (5:29)
10. Enge Bewegung (Hans Lüdemann) (9:25)